Wie zijn we?

Het idee voor De Taalkamer ontstond in de zomer van 2018 toen Thijs van der Linden aanklopte bij Katrien van Riet voor advies omtrent een nieuwe opdracht. Er ontstond al snel een hechte samenwerking doordat ze merkten dat ze eenzelfde zienswijze op onderwijs hebben. Thijs heeft 12 jaar ervaring als docent, trainer en ontwikkelaar van lesmateriaal en -methodes. Katrien begon in 2013 als docent Engels en een paar jaar later kwam Nederlands daar ook bij. Ze is gespecialiseerd in academisch Engels en het opzetten en ontwerpen van lesmethodes. Samen zijn Katrien en Thijs een dynamisch team dat vlot en flexibel maatwerkoplossingen biedt waarbij kwaliteit vooropstaat.

team-2
portret Thijs

Thijs van der Linden

Thijs van der Linden ontwikkelt en realiseert taalprogramma’s voor hogeropgeleide studenten, particulieren en professionals. Hij kijkt nieuwsgierig, analytisch en kritisch naar situaties waarin er behoefte is aan taalverhoging. Met zijn creatieve manier van denken maakt Thijs snel inzichtelijk welke mogelijkheden er zijn om tot een duurzame groei van de taalbeheersing te komen. Naast het ontwikkelen van taalprogramma’s en lesmateriaal componeert hij pianomuziek, wat volgens hem helemaal niet zo ver weg ligt van zijn taallessen als men vaak denkt.

Katrien van Riet

Katrien kun je midden in de nacht wakker maken voor een taalweetje. Al sinds haar dertiende wist ze dat ze taaldocent wilde worden en daarom heeft ze in rap tempo en met passie de studie Engels afgerond. De mooiste momenten in de les vindt ze de ‘lightbulb moments’, wanneer cursisten blij ‘ah!’ roepen omdat ze een nieuw inzicht gekregen hebben. Haar kracht ligt in haar tomeloze enthousiasme en creatieve ontwerpvermogen. Zo maakt ze elke les interessant en toegepast op de belevingswereld van de doelgroep. In haar vrije tijd is ze vrijwilliger bij FabLab Amersfoort, waar ze onder andere trainingen organiseert voor de maker-community.

portret Katrien